Consider acest atac mediatic asupra mea drept o încercare de intimidare şi de manipulare a opiniei publice, urmare a activităţilor mele profesionale actuale.

1. Negruţa nu a avut nici o treabă cu paşapoartele şi licitaţiile pentru fabricarea acestora de către CRIS Registru;

2. În 2012 guvernul era în negocieri şi realizare a unei foi de parcurs pentru obţinerea regimului liberalizat de vize cu UE. Selectarea celor care să fie responsabili de emiterea/fabricarea paşapoartelor a fost sub supravegherea/condiţonarea UE, pentru asigurarea securităţii necesare a pasapoartelor, care urmau să fie acceptate în cadrul regimului respectiv cu UE. Detalii nu cunosc, dar ministrul de externe şi integrării europene, ministrul tehnologiilor informaţionale şi ministrul de interne de atunci cunosc detaliile relevante. Deatât, presupun, a şi fost scoasă procedura respectivă de sub CRIS Registru;

3. Negruţa n-a fost în nici într-o formă parte a procedurilor din concurs, nici a proceselor de selectare respective privind pasapoartele.

4. Contractul a fost negociat şi semnat de către conducerea CRIS Registru.  Minfin n-a avut treabă, competenţe şi tangenţă cu procesul dat. Aceste competenţe au fost ale CRIS Registru exclusiv;

5. Contractarea creditelor de către CRIS Registru pe parcursul anilor de la o (singură) bancă nu are nici o legătură cu relaţiile acestei întreprinderi cu partenerul/partenerii de contracte pe pașapoarte ai acesteia. Costurile de fabricare a paşapoartelor a fost şi sunt incluse de către CRIS Registru în preţul achitat de către cetăţeni. CRIS Registru este responsabil pentru activitatea sa operaţională şi financiară. Utilizarea creditelor este responsabilitatea celor care le-a contractat;

6. Toate detaliile şi explicațiile referitoare la contractele de atunci, în 2012, şi cele convenite acum, în 2017, precum şi costurile negociate de CRIS Registru, trebuie cerute celor care au fost parte în procesele de negociere a contractelor – CRIS Registru (negociatori şi semnatari ale ambelor contracte). Publicarea ambelor contracte semnate de CRIS Registru, din 2012 şi din 2017, este recomandată.

De unde a pornit:

original: https://deschide.md/ro/stiri/social/10203/ÎS-Registru-va-cumpăra-pașapoarte-din-Lituania-cu-36-mln€-mai-ieftin-decât-#

a urmat:

http://today.md/ro/news/social/13691

http://stiridinmoldova.com/2017/04/guvernul-actual-va-economisi-36-mln-euro-la-procurarea-blanchetelor-pasapoartelor-in-comparatie-cu-pldm-negruta-a-organizat-o-licitatie-trucata-care-ne-a-costat-milioane-de-euro/

http://mesaj.md/lregistru-repara-ilegalitatle-lui-filat-intreprinderea-va-cumpara-blanchete-mai-ieftinee-ale-pasaportului-moldovenesc-din-liatuania/

La fel, spre seară s-au alăturat şi posturi tv afiliate unui grup media, gen primetv şi, probabil, alte mijloace.

http://www.prime.md/ro/intreprinderea-de-stat-registru-a-economisit-3-4-milioane-de-euro_54756.html

http://www.publika.md/-registru-a-obtinut-un-pret-cu-peste-3-milioane-de-euro-mai-mic-pentru-producerea-pasapoartelor-biometrice_2954511.html

 

14.04.2017

 PS: o decizie CSJ la subiect aici: 3L-1-L1T-P1-T3-D3-3R-1882-2012-005 garsu vs ministerul finantelor si ministerul tehnologiei si informatiilor 

Mulțumesc oamenilor care monitorizează cazul!

PS1: ce ia deranjat pe cei de la Registru? Poate asta, din 24.03, sau şi altele – http://www.ipn.md/ro/societate/82906? Frica de un audit veritabil?

PS 2: registru falsuri

 

Advertisements