Această ştire vizează nu doar cei nominalizaţi, dar şi fiecare conducător auto care a plătit amenzi pentru pretinse încălcări ale Regulamentului  circulaţiei rutiere. E despre nereguli, ilegalităţi şi metode de ocolire a “computerelor care nu iau mită”.

http://www.realitatea.md/detalii-despre-prechezitiile-de-la-centrul-de-monitorizare-a-traficului-din-cadrul-inp-si-cine-este-seful-institutiei–roman-morari_34628.html

Acum, câteva luni, scriam într-o postare despre locuri-capcană în care multă lume pică jertfă a disputelor nefinalizate între cei responsabili cu monitorizarea circulaţiei şi autorităţile locale, care au încercat să partajeze anumite spaţii pentru parcări. Plătesc cetăţenii creduli care au parcat corect.

https://vnegruta.wordpress.com/2015/12/07/capcana-de-menta/

Exact aceişi situaţie, similară celei descrise în postare, este şi pe această porţiune de drum:

Este porţiunea de 200 m, unde staţionarea este interzisă de un indicator, similar situaţiei din str. 31 August 1989. Şi e chiar vis-a-vis de sediul CNA din Bulevardul Ştefan cel Mare. E uşor de observat cum în fiecare dimineaţă angajaţii CNA îşi parchează autoturismele neregulamentar şi tot aşa, neregulamentar, traversează strada în locuri interzise. Parcarea se face pe trotuar. Aşa cum se întâmplă şi pe str. 31 August 1989. Cu o singură diferenţă: această porţiune nu este partajată de către autorităţile locale pentru parcare (nu este amenajată trecerea peste bordură). Deci, parcările chiar sunt contrare Regulamentului circulaţiei rutieră.

Iată aici apar câteva lucruri de clarificat:

  1. dacă Legea este unică şi Centrul Unic de Monitorizare şi Coordonare (CUMC) ar fi cel care monitorizează şi impune respectarea Legii, atunci amenzi ar fi trebuit să fie aplicate şi pe această porţiune, ca şi în cazul din str. 31 August 1989. Bulevardul Ştefan cel Mare nu este mai puţin important ca arteră rutieră;
  2. dacă angajaţii CNA parchează zi de zi acolo putem admite că-şi pot permite să achite zilnic câte 200 lei bucată/parcată/zi, dacă s-ar aplica Legea ca şi faţă de cei care parchează pe alte porţiuni identice;  sau
  3. aşa cum spune ştirea de mai sus, ar exista o înţelegere între CUMC şi (cine?) ca să nu fie aplicate prevederile Regulamentul circulaţiei rutiere pe această porţiune.

Citat din ştire: “mai mulți agenți economici care dețin mașini de serviciu aveau înțelegeri cu unii conducători ai Centrului (CUMC), prin care își permiteau să încalce regulile circulației rutiere, având siguranța că informațiile vor fi șterse din baza de date”.

Neclaritate cu aceste acţiuni de azi. Parcă sunt corecte. Dar, totuşi, nu până la capăt.

Corect ar fi ca toţi cei amendaţi abuziv de către CUMC să fie plăcut surprinşi într-o bună zi că sumele achitate sunt returnate. Iar cei care “beneficiază” de tratament special şi preferinţial de CUMC (cu legitimaţii, cu plăcuţe non-RM, cu plăcuţe vip, cu înţelegeri pe sub masă, …) să contribuie la creşterea bugetului RM.

Camerele video şi “PPP” în monitorizarea circulaţiei este subiect separat, dar de interes public.

16.02.2016

 

Advertisements