În ziua de joi, 19 februarie 2015, Legislativul a decis crearea unei comisii parlamentare de anchetă. Dacă iniţial era vorba despre o comisie pentru examinarea situaţiei în sistemul bancar, în cele din urmă obiectivul oficial al comisiei a fost restrâns la piaţa valutară. Întâmplător oare?

Este clar că această comisie nu este altceva decât o misiune de curăţare politică a ultimelor evenimente. Respectiv, comisia ar putea avea misiunea doar de a identifica un eventual ţap ispăşitor, iar ideologii acestor evenimente vor rămâne în umbră şi protejaţi. Exact ca în cazul comisiei Reidman din 2013, un caz care merită un studiu separat.

Componenţa comisiei: din cei 9 membri cel puţin 5 nu au dreptul nici moral, nici de alt gen să fie prezenţi în comisie, din cauza intereselor directe sau indirecte în sistemul bancar şi evenimentelor întâmplate în ultimii zece ani, precum şi relaţiilor de rubedenie (luaţi aminte: naşi şi fini, de cununie sau de botez, – superlativul relaţiilor de rudenie (*) în Republica Moldova).

http://www.publika.md/relatiile-de-cumetrism-din-politica-moldoveneasca_715891.html

Astfel:

Răducan Marcel – nu poate fi în comisie pentru că în 2014 a făcut parte din Executivul care, prin asumare de răspundere (28 septembrie 2014), a creat spaţiul legal necesar unor ulterioare evenimente, astfel motivând distragerea din sistemul bancar, în special prin cele 3 bănci, a miliardelor din depozitele atrase, iar ulterior, din rezervele BNM, mijloace care urmează să împovăreze bugetul pe viitor. Miliarde, care au creat presiuni pe leu şi piaţa valutară (lucru constatat public şi de către oficiali de la BNM).

http://lex.justice.md/md/355019/

http://bancamea.md/news/marin-molosag-bnm-piata-valutara-a-fost-influentata-atat-direct-cat-si-psihologic-de-situatia-de-la-cele-3-banci-problematice

Reidman Oleg – este arhitectul local al conceptului de convertire a Republicii Moldova în „loc regional de atracţie” pentru  banii “кочующие по миру”. Respectiv, erodarea unui element cheie al securităţii Statului. www.vnegruta.wordpress.com/2015/02/08/punctul-zero-2005/

Este autorul contestării la Curtea Constituţională a dreptului Statului de a deţine pachetul majoritar de 56,1% la BEM (august 2012, contestare anexată mai jos, iniţial fiind plasată aici, dar inaccesibilă la moment: http://www.constcourt.md/public/files/file/Sesizari/2012/29a_30.08.2012.pdf), ultimul element din primul scenariu de atac raider asupra BEM.

Sesizarea CC Reidman august 2012

Este preşedintele comisiei 2013, care a determinat prin concluziile sale devalizarea Statului de pachetul majoritar în BEM în vara lui 2013 (29 august 2013).

Sîrbu Sergiu – coleg cu Reidman în contestarea la Curtea Constituţională din august 2012. Care la fel credea că Statul nu trebuie să fie acţionar majoritar la BEM.

Mocanu George – coleg cu Reidman în comisia 2013, care, în comun cu alţi membri şi colegi din comisie, au neglijat raportul ministrului finanţelor şi care, prin concluziile sale, au determinat devalizarea Statului de pachetul majoritar la BEM.

Dodon Igor – coleg cu Reidman în implementarea conceptului de convertire a Republicii Moldova în „loc regional de atracţie” pentru anumite fluxuri financiare, în special în episodul cu eliminarea impozitului pe venit, unicul impozit plătit de către băncile comerciale până-n 2008. Iar pentru a face invizibile fluxurile de intrări şi ieşiri la bănci, baza formării veniturilor, a fost eliminat impozitul pe venit. Ca să nu apară şi în alte registre şi rapoarte financiare. Tot el – coleg şi în relaţii de rudenie (*) cu Melnic Viorel, preşedintele consiliului unei bănci comerciale din cele trei cu probleme, care este şi secretar general la PSRM, conform unor surse media.

P.S. unele concluzii sunt preluate din raportul ministrului finanţelor prezentat comisiei Reidman 2013. Deci, sunt concluzii oficiale. Iar raportul ministrului finanţelor poate fi găsit şi prin arhivele instituţiilor Statului.

03.03.2015

Advertisements