Un bun prieten ieri îmi zicea să nu dau „importanţă unor postări aiurea”, ca reacţie la scrisoarea mea către Preşedintele Timofti. Zic despre ce e vorba, că sunt deja curios. Mi-a dat un link şi am citit şi eu. E mai jos. Dar cred că trebuie să fac câteva precizări, totuşi:

  1. Scrisoarea mea către Preşedinte nu este teză de doctor şi nu se bazează pe teorii şi analiză econometrică sofisticată. Este bazată pe mai multe etape prin care a trecut instituţia şi corespondenţe avute cu diverse entităţi ale Statului, inclusiv pe secret, vis-a-vis de subiect.
  2. Autorul postării vorbeşte de plagiat şi furt de idei … nu ştiu ce anume l-ar fi dus la aşa concluzii pentru că eu nu am citit ultimul timp nimic din ce publică domnia sa. Poate o fi o greşeală în modelul economic pe care domnia sa îl foloseşte, dar scrisoarea mea către Preşedinte a fost scrisă sâmbătă, 29 noiembrie, imediat după deciziile “istorice” din 27 şi 28 noiembrie. Intenţionat n-am publicat-o atunci, imediat, ca să nu fie considerată campanie electorală. Şi să nu dea peste cap alegerea europeană a concetăţenilor noştri.
  3. Am o practică, înainte de a posta ceva de interes public, cu 24 ore înainte de postare, expediez tezele principale unei persoane în funcţie foarte importantă în Stat, ca să nu fie primită ca surpriză când apare postarea publică. Şi de data asta am făcut la fel: luni, 1 decembrie, cele mai importante momente au fost trimise prin poşta electronică, referitor la subiectul cu pricina. Ştiu că poşta acelei persoane este spartă rău de tot. Şi presupun că mai multe lucruri ajung în altă parte, iar unii, din acea parte, încearcă din timp să „amortizeze” eventualele reacţii la postările mele care urmează să apară. Dar nu pot presupune mai multe …

Pe de altă parte, stau şi mă gândesc: poate că au mai scris şi alţi oameni Preşedintelui, altor persoane din conducere şi altor structuri internaţionale despre subiectul dat şi eu nu cunosc. Poate nu despre mine e vorba: nici numele indicat acolo nu e al meu, nici doctor în economie nu sunt (nu vreau să fiu încă unul din şi aşa prea mulţi pe cap), nici teze n-am scris, nici nu citesc scrisurile omului, şi evident că plagiat sau copiat de idei nu fac. Ce să plagiezi? Toată lumea ştie mai multe decât e scris pe hârtie.

04.12.2014

http://www.costandachi.eu/?p=1525 de pe http://www.ziarulnational.md

